انواع گواهینامه SSL

می توانیم به انواع گواهینامه SSL از دو دیدگاه نگاه کنیم: از لحاظ سطح اعتبار و رمزگذاری و از لحاظ تعداد دامین (دامنه)  تحت پوشش. شرایط فعال‎‌سازی هرکدام و هزینه آن متفاوت است و علت آن سطوح امنیتی مختلف برای هریک است. در ادامه به توضیح انواه گواهینامه SSL پرداخته می‌شود.

Domain Validation (DV) SSL Certificate

گواهی SSL DV یک سطح پایین از رمزگذاری را برای وب سایت تامین می کند. علامت فعال بودن گواهی SSL DV قفل سبز رنگ کنار  نوار آدرس مرورگر  و HTTPS به جای HTTP در ابتدای آدرس وب سایت است. صدور این گواهینامه بعد از درخواست انجام می شود و سریع ترین گواهی SSL است و مدارک کمی برای درخواست صدور آن وجود دارد.  در ضمن این گواهینامه فقط امنیت دامنه اصلی را تامین می کند و ساب دامین ها را در‌نظر نمی‌گیرد.

همانطور که از نام این گواهی امنیتی مشخص است، SSL DV وقتی صادر می‌شود که مالکیت دامنه برای درخواست کننده تایید شود.  هنگام درخواست صدور گواهی SSL DV مدارک هویتی از شما دریافت نخواهد شد(برخلاف گواهی SSL EV) و به طبع از بالاترین سطح امنیتی هم برخوردار نیست. اما اگر  امکان خرید گواهی SSL در سطوح بالاتر را ندارید، از فعال کردن SSL DV غافل نشوید.

Extended Validation (EV) SSL Certificate

در صورتی‌که گواهینامه SSL EV فعال باشد، علاوه بر نمایش قفل سبز رنگ در نوار آدرس مرورگر  و HTTPS، نام کسب‌و‌کار و کشور ی که در آن فعالیت می‌کنید، هم در نوار آدرس نمایش داده می‌شود. بررسی این مورد یک وب‌سایت امن را از سایت‌های اسپمر جدا می‌کند.

این نوع گواهی SSL گران‌‌ترین اس اس ال است؛ اما باتوجه به نمایش اعتبار دامنه شما در نوار آدرس کاملا ارزش آن را دارد.  برای راه‌اندازی گواهی SSL EV لازم است مالکیت خود بر دامنه ای که قصد ثبت برای SSL دارید، را ثابت کنید. این کار با ارسال تعداد کمی از مدارک هویتی به شرکت صادرکننده گواهینامه انجام می‌شود.

اعتبار و امنیت این گواهی SSL بسیار بالاست. با فعال بودن این گواهی بر روی دامنه شما، کاربران مطمئن می‌شوند که اطلاعاتی که از آن‌ها جمع‌آوری می‌شود؛ تنها برای فعالیت های به خصوص مانند تراکنش و خرید از وب‌سایت است.

تمام کسب‌و‌کار ها می توانند برای خرید گواهی SSL EV اقدام نمایند. درواقع یک الویت برای وب‌سایت هاست به خصوص سایت‌های فروشگاهی اینترنتی.
این گواهی هم مانند گواهینامه SSL DV تنها برای دامنه اصلی فعال می‌شود و زیردامنه ها را دربرنمی‌گیرد.

Wildcard SSL Certificate

دو گواهینامه قبل که معرفی کردیم، فقط امنیت دامنه اصلی را تامین می‌کردند. اما گواهینامه Wildcard SSL دامنه و زیردامنه ها را دربرمی‌گیرد. درواقع اگر شما این گواهی امنیتی را برای یک دامنه خریداری کنید، می‌توانید همان گواهی را برای ساب دامین ها هم استفاده کنید. این خیلی خوب است؛ شما با یک هزینه ارزان‌تر  و به جای خرید چند SSL برای زیردامنه های مختلف، یک گواهی Wildcard SSL برای یک دامنه و تمام ساب دامین های آن تهیه می کنید.

تصور کنید این گواهی را برای دامنه example.com خریداری کرده اید. حالا تمام ساب دامین ها مثلا shop.example.com یا blog.example.com هم می‌توانند از  گواهی SSL دامین اصلی استفاده کنند.

انواع گواهینامه SSL را توضیح دادیم. برای درخواست صدور گواهینامه SSL  و دریافت مشاوره رایگان در هر ساعت شبانه روز به واتس اپ پیام بدهید و یا با ما تماس بگیرید.

جستجو در مجله SSL

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =